قیمت آهن در ایران و جهان متحول می شود

قیمت آهن در ایران و جهان متحول می شود

قیمت آهن در ایران و جهان متحول می شود

عرضه کنندگان بیلت سی آی اس هفته گذشته امیدوار بودند رونق بازار قراضه و بهبود تقاضای آسیا به بازار آهن آلات کمک کند ولی تا پایان هفته این جو مثبت تبدیل به ابهام بیشتر در بازار شد چرا که در بازار واردات قراضه ترکیه روند آتی قیمت ها در ابهام بود.

بیلت سی آی اس اوایل هفته قبل 345 تا 350 دلار هر تن فوب دریای سیاه بود و تا پایان هفته برخی تا 360 دلار هم پیشنهاد می دادند. عرضه کنندگان سی آی اس بیشتر روی خرید چینی ها حساب باز کرده اند.

در چین بیلت سی آی اس از 375 دلار به 382 دلار هر تن سی اف آر بهبود داشت. در هر حال خریداران آسیایی عجله ای در خرید قیمت های بالا نشان نداده اند.

بیلت سی آی اس در ترکیه هفته گذشته تا 10 دلار بهبود داشته 370 دلار هر تن سی اف آر شنیده شد البته معامله ای نهایی نشد. در جنوب شرق آسیا نیز بیلت وارداتی تا 8 دلار بهبود داشته 370 تا 380 دلار هر تن سی اف آر شنیده شد.

بیلت در بازار ایران

میانگین قیمت شمش در روز شنبه 54500 ریال بود که تا چهارشنبه به 57500 ریال رسید. علت افزایش قیمت شمش در درجه اول روند صعودی قیمت ارز بود که تا روز چهارشنبه ادامه داشت.

اما برای این مطلب انتظارات تورمی باعث بالا رفتن قیمت آهن آلات شد در حالیکه بعضی از کارخانجات خصوصی شمش تعطیل هستند عرضه شمش با محدودیت روبرو نیست از طرف دیگر قیمت آهن اسفنجی در محدوده 28000 ریال باقی مانده و نشانه ای از افزایش قیمت آن هم به چشم نمی خورد ضمن آنکه قیمت گندله هم تغییری نکرده است. بنابراین افزایش قیمت شمش تنها ماحصل بالا رفتن قیمت میلگرد در بازارآهن آلات است که آنهم ناشی از توقعات تورمی است.

تنها دلیلی که آهن تمایل به بالا رفتن نشان می دهد آنست که حجم پول در گردش دائم در حال افزایش است, طبعا قیمت فولاد هم باید صعودی باشد.

افزایش قیمت آهن آلات

برای دومین روز متوالی در هفته جاری, شمش فولاد کیمیا رشد نرخ ۱۰ تومانی را در هر کیلو تجربه کرد.سایر تولید‌کنندگان تولیدات خود را بدون تغییر قیمت آهن آلات در بازار آزاد عرضه کردند.

مسئول محتوا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، از سرویس reCAPTCHA Google حریم خصوصی و شرایط استفاده استفاده کنید.